Observationer:
- Børnene var imødekommende.
- Der var en god stemning/miljø.
- Børnene havde en god indlevelse.
- Vi ændre legen og vi fandt hurtigt ud af hvad der var succes, og hvad der var mindre god.
- De lavede taktik, men holdte sig ikke til den.
Alt i alt synes jeg det gik rigtig godt. Vi havde lavet en tilmeldningsliste, og 22 havde meldt sig på. da vi kommer ud til SFO’en, var pædagogerne venlige og børnene var søde og imødekommende. De lavede lidt sjov med os studerende, inden vi startede på funbattle og vi gav selvfølgelig igen, så vi fik skabt en god kemi med børnene. I gruppen besluttede vi os for at have en 1. og 2. vælger og vi var også skeptiske for denne beslutning, da man automatisk tager de bedste eller ens bedste ven først, og så er der den dårlige til sidst. Men synes der var en god stemning, og det virkede som et godt miljø. Der var en dreng der blev valgt til sidst, som var meget stille og han snakkede ikke med de andre, men da vi kom i gang ændrede han sig og han grinte med de andre og slogs for sjov. Så det var ikke fordi han var ”udstødt” af de andre.
Vi holdt noget taktik på holdet, for at se om vi kunne gøre noget bedre. Børnene havde mange forslag til hvad vi kunne gøre. Men jeg blev nødt til at træde i karakter og sige okay, så prøver vi dit forslag først og så kan vi afprøve, din ide næste runde. Man kunne godt mærke på de store at de var irriteret på de mindre, at de ikke holdt sig til planen.
Vi ændrede banen og spillet for at se om det fungerede bedre. Vi satte et flag midt på banen fra begges hold, i stedet for at de havde falget i hver deres ende, så de havde nemmere ved at fange modstanderens flag. Men det blev for nemt og børnene synes det var kedeligt, det blev ikke en succes, så vi lavede det om igen. Vi udvidede banen, så de havde mere plads at løbe på og satte et mål ind på banen, så der kom noget forhindring.
Jeg lagde mærke til, at to drenge blev hurtige sure. Den ene synes det var uretfærdigt, at de andre snød. Og den anden blev sur over, at han var dømt ude, fordi han løb ud på sidelinien, det var han ikke tilfreds med så der blev smidt et skjold i vrede.
Vi spillede funbattle i en god time, så begyndte de så småt at gå, for at de kunne nå det de skulle.
Fordele og ulemper:
+at vi var seks studerende, der kunne være med til at observere, og vi havde delt nogle opgaver imellem os, så vi observerede på hver vores måde.
+at vi var to studerende, der kunne få lov til at være med til capture the flag.
- Børnene var imødekommende.
- Der var en god stemning/miljø.
- Børnene havde en god indlevelse.
- Vi ændre legen og vi fandt hurtigt ud af hvad der var succes, og hvad der var mindre god.
- De lavede taktik, men holdte sig ikke til den.
Alt i alt synes jeg det gik rigtig godt. Vi havde lavet en tilmeldningsliste, og 22 havde meldt sig på. da vi kommer ud til SFO’en, var pædagogerne venlige og børnene var søde og imødekommende. De lavede lidt sjov med os studerende, inden vi startede på funbattle og vi gav selvfølgelig igen, så vi fik skabt en god kemi med børnene. I gruppen besluttede vi os for at have en 1. og 2. vælger og vi var også skeptiske for denne beslutning, da man automatisk tager de bedste eller ens bedste ven først, og så er der den dårlige til sidst. Men synes der var en god stemning, og det virkede som et godt miljø. Der var en dreng der blev valgt til sidst, som var meget stille og han snakkede ikke med de andre, men da vi kom i gang ændrede han sig og han grinte med de andre og slogs for sjov. Så det var ikke fordi han var ”udstødt” af de andre.
Vi holdt noget taktik på holdet, for at se om vi kunne gøre noget bedre. Børnene havde mange forslag til hvad vi kunne gøre. Men jeg blev nødt til at træde i karakter og sige okay, så prøver vi dit forslag først og så kan vi afprøve, din ide næste runde. Man kunne godt mærke på de store at de var irriteret på de mindre, at de ikke holdt sig til planen.
Vi ændrede banen og spillet for at se om det fungerede bedre. Vi satte et flag midt på banen fra begges hold, i stedet for at de havde falget i hver deres ende, så de havde nemmere ved at fange modstanderens flag. Men det blev for nemt og børnene synes det var kedeligt, det blev ikke en succes, så vi lavede det om igen. Vi udvidede banen, så de havde mere plads at løbe på og satte et mål ind på banen, så der kom noget forhindring.
Jeg lagde mærke til, at to drenge blev hurtige sure. Den ene synes det var uretfærdigt, at de andre snød. Og den anden blev sur over, at han var dømt ude, fordi han løb ud på sidelinien, det var han ikke tilfreds med så der blev smidt et skjold i vrede.
Vi spillede funbattle i en god time, så begyndte de så småt at gå, for at de kunne nå det de skulle.
Fordele og ulemper:
+at vi var seks studerende, der kunne være med til at observere, og vi havde delt nogle opgaver imellem os, så vi observerede på hver vores måde.
+at vi var to studerende, der kunne få lov til at være med til capture the flag.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar